annuncio

Comprimi
Ancora nessun annuncio.

Dracula (BBC)

Comprimi
X
  • Filtro
  • Ora
  • Visualizza
Elimina tutto
nuovi messaggi

• Dracula (BBC)

Steven Moffat and Mark Gatiss have written and created the three-part series about the vampire who "made evil sexy."

The world's most famous vampire is getting the miniseries treatment on Netflix and the BBC courtesy of Hartswood Films, the multi-award winning makers of Sherlock.

Dracula, which will consist of three feature-length episodes, has been written and created by Steven Moffat and Mark Gatiss and inspired by Bram Stoker’s classic novel. It will re-introduce the world to Dracula, the vampire who "made evil sexy."

According to the release, Dracula will begin in Transylvania in 1897, where the blood-drinking Count is drawing up his plans against Victorian London. And be warned: the dead travel fast.

Co-creators, writers and executive producers Moffat and Gatiss said, “There have always been stories about great evil. What’s special about Dracula is that Bram Stoker gave evil its own hero.”

Charlotte Moore, BBC director of content, added: “Genius duo Steven Moffat and Mark Gatiss turn their attentions to Dracula for unmissable event television on BBC One."
    La bella notizia è netflix si occuperà della distribuzione fuori dall'UK

https://www.hollywoodreporter.com/ne...ducers-1152279

Everybody Lies...

Se la qualità si aggira intorno a quella di Penny Dreadfull, la cosa potrebbe anche garbarmi... altrimenti boh.
    Flickr

"How much would you pay... for the Universe?" Neil Degrasse Tyson

Commenta

Originariamente inviato da tizfx Visualizza il messaggio
      Se la qualità si aggira intorno a quella di Penny Dreadfull, la cosa potrebbe anche garbarmi... altrimenti boh.
      Sherlock è venuto particolarmente bene..direi che le premesse per una serie dignitosa su Dracula ci siano tutte
      Credo che sia anche ora di avere un prodotto di qualità su un personaggio del genere. (che non brilli al sole)

Everybody Lies...

Commenta

bhè...il Jeckyll di Moffat mi è piaciuto. Probabile che sarà in chiave moderna anche questo (costa meno)
        Qual'è la verità? Ciò che penso io di me, ciò che pensa la gente, o ciò che pensa il burattinaio?
        Spoiler! Mostra

Commenta

Originariamente inviato da UomoCheRide Visualizza il messaggio
          Probabile che sarà in chiave moderna anche questo (costa meno)
          Sembra di no. Dovrebbe essere ambientato in Transilvania nel 1897.

Commenta

Sì sarà in costume, un vero e proprio adattamento del romanzo.
            Nota positiva: sarà composto da soli tre episodi di novanta quindi saranno messe al bando le superflue prolissità di tante troppe serie analoghe.
            Sono reduce da Hill House e so quello che dico.

Commenta

In esecuzione...
            X